Få skatteåterbäring utbetald automatiskt
Den 22 november 2017 slutar Skatteverket att skicka skatteåterbäring och andra utbetalningar automatiskt via utbetalningskort. För att få en automatisk utbetalning behöver du anmäla ett utbetalningskonto. Enklast och snabbast är att anmäla konto digitalt.
Från och med den 22 november behöver alla ha anmält konto för att få en automatisk utbetalning från Skatteverket. Undantaget är dödsbon.
Enklast anmäler du konto digitalt genom att logga in med e-legitimation. Om du inte har e-legitimation kan du anmäla konto via bankgirot.se eller via blankett Skatteåterbetalning till bankkonto (SKV 4802).
När du har anmält konto tar det en viss tid innan kontot godkänns, eftersom Skatteverket kontrollerar med banken att kontot verkligen ägs av dig. Om du har ett utländskt konto måste du anmäla det manuellt.
Vi hjälper ägarledda företag i hela Sverige att växa och
utvecklas med hjälp av tjänster inom revision, redovisning och rådgivning.